Thursday 7 June 2012

BBQ kaki...TQ ALLAH TQ HONEY

KENANGAN DI HARI RAYA AIDIL ADHA 2012.

Sudah menjadi kelaziman bila tiba nya sambutan Hari Raya Haji, semua tidak akan melepas kan peluang untuk ber BBQ bersama keluarga, sahabat handai mahu pun bersama yang tersayang.


Begitulah dengan diri ku....dalam sibuk sibuk untuk menyiapkan makanan dan persiapan BBQ, tiba tiba kaki aku di sambar api....Panic hanya Allah yang tahu...mengigil satu badan....kepanasan yang tak mampu di ukur berapa degree nya. 

Terus ke Hospital, Doktor yang merawat cakap ini luar saja....aku pun ok lah sbb nampak tak teruk sangat..Dr pun letak "cooling bandage"

DISAMBAR API
COOLING BANDAGE
 Ok lah, ingat tak de apa. aku pun macam biasa je lah....Masuk hari ke dua, kaki mula ada buble air,cool lagi...hari ke tiga sampai dah tak boleh jalan. 
Hu Hu Hu Hu.......
SAKIT
OKU buat sementara waktu.
 Dr Jalil Jidon selaku Pakar Plastik Surgery dan Kosmetik , Hospital Pakar Ampang Puteri ambil keputusan untuk keluarkan air bisa ni...aku pun tiada pilihan sebab dah sakit. Kaki aku dibalut untuk tempoh 2 minggu bagi memboleh kan tisu tisu kulit baru tidak terkoyak dan membentuk lapisan baru.

SELEPAS DUA MINGGU......

YA ALLAH, AKU sendiri pun tak sanggup nak tengok.....TAKUT
Doktor Jalil bagi the best Vitamin E untuk pulihkan sel sel kulit baru dan untuk mengelakkan kesan parut....
TAPI AKU DEGIL, aku lebih yakin dengan MADU.
MANUKA HONEY ACTIVE 10+ RM 110.00
Setiap hari 3 kali sehari aku pasti akan letak madu.....inilah MANUKA HoNEY yang membantu memulihkan kaki BBQ aku dengan izin TuhanNya.

BANYAK KULIT MATI YANG DAH TANGGAL
MINGGU  PERTAMA BERSAMA MANUKA HONEY.




TOTALY BERSIH selepas minggu ke 2, Dr pun hairan KAKI aku  tak de jangkitan Kuman atau pun Berparut.

HONEY IS A MAGIC DRINK

RM 90.00 100% RAW HONEY. NO EXPIRY DATE










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...